Pazartesi, Aralık 23, 2024
Ana SayfaKONULARSosyal SorumlulukPfizerliler Gönüllülük ve Bağışçılık Konularında Türkiye'nin Yaklaşık 3 Katı Daha Duyarlı

Pfizerliler Gönüllülük ve Bağışçılık Konularında Türkiye’nin Yaklaşık 3 Katı Daha Duyarlı

Tarih:

İlginizi Çekebilir

AstraZeneca Türkiye Akciğer Sağlığı İnisiyatifi’ni hayata geçirdi

Akciğer kanseri farkındalığı için Türk Tıbbı Onkoloji Derneği iş...

Mpox Dünya Genelinde Yeniden Tırmanışta: Uzmanlar Küresel Salgına Karşı Uyarıyor!

Dünya genelinde yeniden artış gösteren Mpox (eski adıyla Maymun...

Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

Bugün, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılını coşku ve gurur içinde...

Depremzede Çocuklar İçin ‘Aşı’ Uyarısı

Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Necmi...
- Advertisement -

Dünyanın en prestijli araştırma şirketlerinden Gallup, 2010 yılından beri bütün dünyada, World Giving Index’i (Dünya Hayırseverlik Sıralaması) yayınlıyor. Türkiye’de ise Açık Açık Derneği tarafından GALLUP’tan esinlenerek geçtiğimiz yıl ilk kez hazırlanan Kurum Çalışanları Hayırseverlik Endeksi’ne katılan ilk firma Pfizer Türkiye olmuştu. 

Açık Açık Derneği kurucularından Renay Onur’un yönlendirmeleriyle bu yıl da gerçekleştirilen araştırmada Pfizer çalışanlarının gönüllülük oranları geçtiğimiz yıllara göre yüzde 54 arttı ve çalışanların Türkiye ortalamasından yaklaşık 3 kat daha duyarlı olduğu ortaya çıktı.

Kurum Çalışanları Hayırseverlik Endeksi, belirlediği şeffaflık ve hesap verebilirlik gibi temel değerlerle sivil toplum kuruluşlarının artmasına ve bu sayede bağış kültürünün yaygınlaşmasına vesile olmayı ve Türkiye’deki şirketlere örnek olmayı hedefliyor. Pfizer Türkiye çapında gerçekleştirilen ankete üç senedir katılıyor. Türkiye’de bu ankete ilk katılan firma olan Pfizer Türkiye, şirket içindeki gönüllülük çalışmalarıyla ve kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle dikkat çekiyor. Pfizer çalışanlarının katılımıyla yapılan Hayırseverlik Endeksi anketinin çalışanların gönüllülük ve bağış oranlarını ölçen temel anket soruları ise şöyle: “Son 1 ay içinde herhangi bir sivil toplum kuruluşuna (STK) bağış yaptınız mı?”, “Son 1 ay içinde herhangi organizasyon için gönüllülük yaptınız mı?” ve “Son 1 ay içinde yardıma ihtiyacı olan tanımadığın birine yardım ettiniz mi?”

Pfizer’in ankete ilk katıldığı tarih olan 2017 yılından beri gönüllülük ve bağış oranlarının hızla artmaya devam ettiğini vurgulayan Pfizer Türkiye Kurumsal İlişkiler Müdürü Ahmet Kumkumoğlu anket sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “Çığır açan yeniliklerle hastaların hayatlarını değiştirme amacımızı yalnız sağlık alanında değil sosyal sorumluluk alanında da aktif çalışmalarla ortaya koyuyoruz. Daha fazla hayata dokunabilmek çıktığımız bu yolda sosyal sorumluluk vazgeçilmez bir değerimiz ve geleneğimiz. Bu kapsamda bu yıl ilk kez düzenlenen Amacımızı Sahipleniyoruz Günü’nü KAÇUV (Kanserli Çocuklara Umut Vakfı), TOG (Toplum Gönüllüleri Vakfı) ve Kızılay ile birlikte tamamladık. 3 yıldır istikrarlı bir şekilde dahil olduğumuz Hayırseverlik Endeksi sonuçlarımız gösteriyor ki yaptığımız tüm sosyal sorumluluk çalışmalarımız ve projelerimiz, çalışanlarımızı sosyal sorumluluk konusunda daha aktif olmaya teşvik ediyor. Bu sayede çalışanlarımızın bağış ve gönüllülük yapma oranı geçmiş yıllara göre yüzde 54 arttı. Anketin yapıldığı ay içerisinde dernek ve vakıflara bağış yapan çalışanların oranı ise %24’ten %38’e yükseldi. Kurum içinde yaptığımız gönüllülük çalışmalarının, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin, bu konuya ayırdığımız özel gün ve etkinliklerin ve örnek projeleri teşvik edip ödüllendirmemizin böyle bir tabloya vesile olması bize gurur veriyor.”

Pfizer çalışanlarının hayırseverlik oranları Türkiye ortalamasının çok üstünde
Açık Açık Derneği’nin kurucusu Renay Onur, anket hakkında şöyle konuştu: “Dünya Hayırseverlik Endeksi’nde 144 ülke arasında 131. sırada olan Türkiye’de gönüllülük ve bağışçılığın gelişmesinde kurumların çok önemli bir etkisi var. Açık Açık olarak Kurum Çalışanları Hayırseverlik Endeksi’ni bu amaçla geliştirdik ve kurumların kullanımına sunduk. Kurumların vakit ve nakit ayırdıkları alanları ölçme ve değerlendirme ihtiyaçlarını karşılayan güzel bir çalışma oldu. Pfizer, çalışanları nezdinde bu alana oldukça yatırım yapan bir kurum olarak heyecanımızı ilk paylaşan ve bu endeksi ilk defa uygulayan kurum oldu. Bu sene anketi 3. kez yaptık. Pfizer çalışanları bu konuda Türkiye ortalamasının oldukça üzerinde bir profile sahipler, buna rağmen Pfizer’in bu alanda yaptığı kurum içi çalışmaları sebebi ile gönüllülük ve bağışçılık konularında 3 yıl içinde yüzde 50 üzerinde bir gelişme sağlandı. Toplumsal açıdan bu çok önemli. Bunun yanı sıra bu konularda gelişmiş çalışanların kurumu her açıdan daha ileriye taşıyacağına dair yapılmış birçok araştırma var. Önümüzdeki dönemde giderek daha fazla kurumun bu ankete katılacağını düşünüyoruz ama bunu ilk uygulayan firma hiç değişmeyecek.”

Hayırseverlik Endeksi Nedir?
Dünyanın en prestijli araştırma şirketlerinden Gallup, 2010 yılından beri bütün dünyada, Türkiye’de hayırseverlik araştırması olarak bilinen, World Giving Index’i yani Dünya Hayırseverlik sıralamasını yayınlamaktadır. Gallup bu araştırmayı dünya nüfusunun %90’ını oluşturan 146 ülkede ve bu ülkelerin bütün coğrafyasında (köy/kent) ülkenin nüfusuna göre 500-3.000 15 yaş üstü insana aynı soruları sorarak yapar. %95 güven seviyesinde tasarlanmış bir örneklemi ve metodolojisi vardır. Türkiye’nin dahil olduğu en son rapor olan 2014 raporunda dünyanın en hayırsever 10 ülkesi Myanmar, ABD, Kanada, İrlanda, Yeni Zelanda, Avusturya, Malezya, İngiltere, Sri Lanka iken; bütün dünyanın en az hayırsever 10 ülkesi ise şunlar oldu. Yemen, Venezuela, Filistin, Ekvator, Montenegro, Hırvatistan, Türkiye, Çin, Rusya, Bulgaristan.

- Advertisement -

En Son İçerikler