Türkiye’nin 75 yıllık güçlü ve yerli ilaç firması olan Santa Farma,dermatoloji, sindirim sistemi ve metabolizma, gastroenteroloji,enfeksiyon, hematolojinin de aralarında bulunduğu 11 ayrı terapötik kategoride ayrıca bu kategorilerin altında 45 ayrı pazarda toplam 63 ürünle faaliyet gösterirken,şimdi de gıda takviyesi olan, ilaç statüsünde olmayan,OverThe Counter (OTC) ürün pazarına girdi.
Kurulduğu günden itibaren sağlığa sağlıklı hizmeti kesintisiz sunma misyonuyla büyüyen, Santa Farma, ilaçta olduğu gibi OTC ürün pazarında da iddialı bir konumda yer almayı amaçlıyor.
“Büyüme yolculuğumuzda önemli bir adım attık”
Konu ile ilgili açıklamada bulunan Santa Farma Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Erol Kiresepi, Santa Farma’nın büyüme yolculuğunda önemli bir adım attıklarını belirterek, “Santa Farma ailesi olarak misyonumuz; ‘Sağlığa Sağlıklı Hizmet’ vermek. Kuruluşumuzdan bu yana 75 yıllık zaman içerisinde bu hizmetteki temel odağımız ilaç idi ve hem hedeflerimiz hem de yatırımlarımız bu alanda gerçekleşti. Şimdi, ilaç alanındaki uzmanlığımızı daha da arttırırken, aynı misyon doğrultusunda Santa Farma OTC adıyla bu pazara da adım attık.Yeni üretim ve Ar&Ge tesisimiz ve son dönemde içinden geçtiğimiz dönüşüm ile birlikte, Santa Farma OTC Bölümü’nün kurulması ve bu alanda pazara vereceğimiz yeni ürünler ve farklı iş modellerinin gücümüze güç katacağı muhakkak. 75 yıllık tecrübemizle, doktor ve eczacılarımızın bizlere duyduğu güvenle, tıbbin hizmetine sunduğumuz Santa Farma kalitesiyle üretilen ürünlerle ve başarılı Santa Farma çalışanlarıyla OTC alanında da iyi işler yapmak için hazırız” şeklinde açıklamada bulundu.
“Önümüzdeki dönemde OTC tanımı daha da netleşecek”
OTC ürün tanımınınTürk sağlık otoriteleri tarafından henüz net olarak yapılmadığına da işaret eden Kiresepi, bu konuda şu değerlendirmede bulundu:“Bu ürünlerin resmi düzenlemeleri olmamakla birlikte, kısaca reçetesiz olarak eczaneden alınabilen ürünler olarak adlandırılabilir. Gıda takviyesi olan ya da ilaç statüsünde olmayan bu ürünlerin farklı medya kanalları üzerinden tanıtımlarının yapıldığını görmekteyiz. Dünyada ise pek çok ülkede OTC ürün tanımları daha nettir ve hastaların kendi tedavilerini yapabilecekleri ürünler olarak sınıflandırılmaktadır. OTC ürünler, bu sayede, doktorların poliklinik zamanlarını daha etkin kullanmalarına olanak sağlamaktadır. Türkiye’de de önümüzde yıllarda bu tanımlamalarının netleşeceğini ve benzer uygulamaların yapılacağını tahmin ediyoruz”