Global biyofarma şirketi AbbVie, pazarlama iletişimi alanında Türkiye’nin en prestijli organizasyonlarından olan MediaCat Felis Ödülleri’nde, “Ankilozan spondiliti erken tanıyın, ağrıya boyun eğmeyin!” projesi ile “Sağlık İletişimi Bölümü Gerilla Projesi” ödülüne layık görüldü.
Bu yıl 16’ncısı düzenlenen Felis Ödülleri’nde AbbVie’ye ödül getiren farkındalık projesi, 8 Mayıs 2021 Dünya Ankilozan Spondilit (AS) Günü’nde hayata geçirildi. Türkiye Romatoloji Derneği işbirliği ile birlikte gerçekleştirilen proje kapsamında, halk arasında iltihaplı bel romatizması olarak bilinen AS hastalığına dikkat çekmek amacıyla “Ankilozan spondiliti erken tanıyın, ağrıya boyun eğmeyin!” sloganı ile farkındalık kampanyası hayata geçirildi. Dünya AS Günü’nde oynanan Trabzonspor – Antalyaspor maçı esnasında gerçekleştirilen farkındalık etkinliğinde futbolcular maça çıkarken her zamanki gibi koşarak değil, yere yakın bir körükten eğilerek sahaya çıkarak AS hastalığına dikkat çekti. Maç spikeri tarafından paylaşılan hastalık bilinçlendirme anonsu ile de hastalıkta erken tanının önemi vurgulandı.