Pazar, Aralık 22, 2024
Ana SayfaHABERLERYurtiçinden HaberlerGıda Takviyesi Pazarının Lideri Aksuvital Hızlı Büyüyor

Gıda Takviyesi Pazarının Lideri Aksuvital Hızlı Büyüyor

Tarih:

İlginizi Çekebilir

AstraZeneca Türkiye Akciğer Sağlığı İnisiyatifi’ni hayata geçirdi

Akciğer kanseri farkındalığı için Türk Tıbbı Onkoloji Derneği iş...

Mpox Dünya Genelinde Yeniden Tırmanışta: Uzmanlar Küresel Salgına Karşı Uyarıyor!

Dünya genelinde yeniden artış gösteren Mpox (eski adıyla Maymun...

Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

Bugün, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılını coşku ve gurur içinde...

Depremzede Çocuklar İçin ‘Aşı’ Uyarısı

Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Necmi...
- Advertisement -

TÜRKİYE’DEN 85 ÜLKEYE ‘SAĞLIK’ DAĞITIYOR 

Gıda takviyesi pazarının lider markası Aksuvital, Türkiye’den 85 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Dünyada ve ülkemizde doğal ürünlerin trend haline geldiğini söyleyen Aksuvital Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Aksu “Amerika, Almanya, Fransa, İngiltere, Çin, Tayland, Tayvan, Arabistan, Katar gibi ülkelere ticaret yapıyoruz. 5 kıtada aktif haldeyiz. Ar-Ge çalışmalarımız ve yeni yatırımlarımız ile büyümemiz sürecek” dedi.

Son yıllarda ilaç sanayinde yaşanan ‘aşırı sentetikleşme’ ve gıda ürünlerindeki ‘genetik bozulma’ durumu, tüketicileri doğal ürünler kullanmaya yönlendiriyor. Ülkemizdeki doğal ürünler pazarı 1 milyar TL’yi bulmuş durumda, her yıl çift haneli büyümesini sürdürüyor. Gıda takviyesi pazarının Türkiye’deki en köklü ve büyük şirketlerinden Aksuvital, bu alandaki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 1989 yılında kurulan şirket, bugün İstanbul’da 9 bin 100 metrekare alanda üretim yapıyor. Arısütü, propolis, polen, ham bal ürünlerini Türkiye pazarı ile ilk tanıştıran Aksuvital, Ar-Ge çalışmalarına da tüm hızıyla devam ediyor. Aynı zamanda apiterapi, fitoterapi, aromaterapi alanında özgün ürünler üreterek sektörde öncülüğe devam etmektedir. 400 ürün çeşidiyle pazar lideri olan Aksuvital, 5 kıtada 85 ülkeye de ihracat gerçekleştiriyor. Aksuvital Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Aksu “Amerika, Almanya, Fransa, İngiltere, Çin, Tayland, Tayvan, Arabistan, Katar, Malezya, Singapur, Libya, Cezayir, B.A.E, Azerbaycan, KKTC, Rusya, Azerbaycan, Türkmenistan, Afganistan, Kosova, Bosna, Nijerya, başlıca ticaret yaptığımız ülkeler” diye konuştu.

SEKTÖR ÇİFT HANELİ BÜYÜYOR

Gıda takviyesi pazarının dünyada ve ülkemizde her geçen gün daha da büyüme kaydettiğini belirten Yunus Aksu “Türkiye’de önde gelen ilaç firmaları dahil olmak üzere tüm ilaç piyasası, gıda takviyeleri pazarına yönelmiş durumda. Türkiye’de geniş ürün yelpazesine ulaşan gıda takviyeleri, doğal ve organik ürünler pazarı, son 10 yıldır çift haneli sayılarla büyümesiyle dikkat çekiyor. Önümüzdeki her 5 yıl ortalama yüzde 15 ile 35 arasında büyüme öngörülüyor” açıklamasında bulundu.

Ar-Ge konusunun hem kendileri hem de sektör adına kritik önem taşıdığını söyleyen Aksu “Tüm ürettiğimiz gıda takviyesi ürünlerinin kalite kontrollerini yapmaktayız. Ayrıca Ar-Ge merkezimizde yeni ürünler geliştirmekte, patent ve proje başvuruları yapmaktayız. Gıda takviyeleri sektöründe ilk Ar-Ge merkezine sahip %100 yerli markayız. TÜBİTAK ve KOSGEB tabanlı projeler üretiyoruz, ayrıca alınmış patenlerimiz mevcut, her geçen gün sayısı artmakta. Türkiye’nin önde gelen üniversiteleri Ege, İstanbul, Düzce ve Bezmilalem Üniversiteleri ile ilgili ortak projelerimiz devam etmekte. Ar-Ge merkezimize sürekli yeni teknoloji yatırımlarımız devam etmektedir.” ifadelerini kullandı.

‘MARKALI ÜRÜN KULLANIN’

Gıda takviyesi sektöründe ‘merdiven altı’ üretim konusunun dikkate değer olduğunu belirten Yunus Aksu, bu tür işletmelerin pazarda oldukça aktif olduğu uyarısında bulundu. Tüketicilere markalı ve güvenilir ürün kullanmaları tavsiyesinde bulunan Yunus Aksu “Merdiven altı üretim, üretim sırasında hijyen koşullarına uyulmayan, içeriğinde mevzuata uygun olmayan bitkilerin kullanıldığı, üretim koşullarının uygun olmadığı üretimdir. Türkiye’de maalesef bu şekilde dönemsel ürünleri ve merdiven altı ürünleri satan çok fazla satış noktası bulunmaktadır. Tüketicilerin ürünlerin üzerinde muhakkak işletme kayıt numarası, seri numarası ve onay numarasına dikkat etmesi gerekiyor” açıklamasını yaptı.

‘AKSUVİTAL 30. YILINDA’

Aksuvital, 30 yıl önce bal ile çıktığı yolculuğuna her yıl büyüyerek 400 ürün çeşidiyle devam etmektedir. Sosyal sorumluluk bilincini her zaman taşıyan ve katkı sağlayan Aksuvital, 30. yıl sosyal sorumluluk projesi olarak genç arıcılara destek vermekte, bitmeye yüz tutan arıcılık mesleğini ve arıların hayatımızdaki önemini anlatmak için gerekli çalışmaları yapmaktadır.

- Advertisement -

En Son İçerikler